Most találkoztam a következő cikkel:
http://index.hu/politika/belfold/tiloscigizni/
Aki nem akarja az egészet elolvasni, annak zanzásítva:
"Június elsejétől Kaposvár közterületeinek jó részén nem lehet az utcán dohányozni, döntött a város képviselő-testülete csütörtöki ülésén. Szerették volna a kóbor macskák etetését is betiltani, de ez nem kapott többséget...
...Így Szekszárd, Dombóvár és Hódmezővásárhely példáját követve Kaposvár is hadat üzent a dohányzóknak. Az elfogadott rendelet szerint a belvárosban és a város más területein a "dohányzásra kijelölt hely" jelzésű tábla három méteres körzetén kívül tilos a dohányzás...
...Aki a rendelet hatályba lépése után, azaz június elseje után a városközpontban, valamint a fenti közterületeken a " dohányzásra kijelölt hely" jelzésű tábla három méteres körzetén kívül dohányzik, szabálysértést követ el, s rá háromezer forinttól húszezer forintig terjedő helyszíni bírságot szabhat ki a közterület-felügyelő..."
Mikor először Dombóváron ezt megtették, akkor úgy emlékszem ,hogy vki jogász (nem emlékszem ki) arról beszélt, hogy egy kicsit az Alkotmányt feszegeti, az ilyen mértékű szabályozás... Vagyis nehogy egy helyi rendelet megnyírbálja az alkotmányos jogokat...
Nem arról beszélek, hogy mindenhol lehessen dohányozni, vagyis ne legyen tiltás, szabályozás. De azért el kéne már dönteni, hogy akkor most soroljuk a cigit (kávét, alkoholt) is a tiltott szerek listájára, vagy sem?
Nem cigizek:
óvodában,
iskolában,
kórházban...
de hogy már az utcán se gyújthassa(na)k rá???
Vagyis dohányos:
maradj otthon,
cigizz a kocsidban,
ill. keress egy közintézményt, kijelölt helyére vonulva...
Ha nem, akkor talán gondolkodjunk... közösen?
Basszus, kb. egy hónapja nem is gyújtottam rá...
uff
Legalább az utcán lehessen dohányozni...
2008.02.28. 20:00 ficcs-a-ficcs
79 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://huncigizzek.blog.hu/api/trackback/id/tr60358530
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Rékuc · http://fika.blog.hu 2008.02.29. 09:02:17
Először is az intézkedés nevetséges. Elvileg szemetelni is tilos az utcán, mégis rengetegen eldobják a ciskket/mekispapírt/kóláspalackot. Ha minden szemetelőt megbüntetnének a jogszabály előírása szerint, már rég nem lenne államadósság. Szóval ezt az új szabályt sem fogja betartatni senki, csak látszatintézkedés lesz.
Másodjára: nem tartom teljesen helyénvalónak, hogy keverjük az alkoholt, a dohányt és a kávét, mint betiltandó szerek - bár az alkohol kétségkívül több életet dönt romba napi szinten is, mint a cigaretta. Azonban a cigarettának van egy jellemzője, ami a piának/kávénak nincs: aki rágyújt, az azonnal és közvetlenül zavarja a környezetét. Vö. ha egy kerthelyiségben megiszom egy pohár bort, azzal senkit nem zavarok, de ha ugyanitt rágyújtok, akkor a füst miatt rögtön zavaróvá válok valaki számára.
Nem vagyok véresszájú dohányellenes, bár a cigizést az egyik legcsúnyább szokásnak tartom. Úgy gondolom, hogy az újabb és újabb jogszabályok helyett inkább békés kamányolással, 'népneveléssel' kellene rábírni a dohányosokat arra, hogy kevésbé zavarják a környezetüket.
Másodjára: nem tartom teljesen helyénvalónak, hogy keverjük az alkoholt, a dohányt és a kávét, mint betiltandó szerek - bár az alkohol kétségkívül több életet dönt romba napi szinten is, mint a cigaretta. Azonban a cigarettának van egy jellemzője, ami a piának/kávénak nincs: aki rágyújt, az azonnal és közvetlenül zavarja a környezetét. Vö. ha egy kerthelyiségben megiszom egy pohár bort, azzal senkit nem zavarok, de ha ugyanitt rágyújtok, akkor a füst miatt rögtön zavaróvá válok valaki számára.
Nem vagyok véresszájú dohányellenes, bár a cigizést az egyik legcsúnyább szokásnak tartom. Úgy gondolom, hogy az újabb és újabb jogszabályok helyett inkább békés kamányolással, 'népneveléssel' kellene rábírni a dohányosokat arra, hogy kevésbé zavarják a környezetüket.
a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.02.29. 09:02:36
Csak vigasztalásul: a munkahelyeken általánosságban be akarják tiltani...
Mondjuk egyik oldalról helyeslem, mert ne büdösítsük környezetünket, ha nem muszáj. (egyébként is gyűlölöm a cigifüstöt)
De valahol kapitális baromságnak is tartom, mert a dohányosok a napi betevő nikotin nélkül valószínűleg munkaképtelenné válnak.
Mondjuk egyik oldalról helyeslem, mert ne büdösítsük környezetünket, ha nem muszáj. (egyébként is gyűlölöm a cigifüstöt)
De valahol kapitális baromságnak is tartom, mert a dohányosok a napi betevő nikotin nélkül valószínűleg munkaképtelenné válnak.
NoCigi 2008.02.29. 09:05:20
Fegyvert csak akkort tarthatsz ha van rá engedélyed. Lövöldözni azonban még így sem lövöldözhetsz az utcán mivel veszélyes. A dohányfüstben 4000 mérgező vegyület van. Köztük megtalálható a vegyifegyverek alapanyaga és még egy radioaktív anyag a Polónium 210. A Polónium -ról Litvinyenko özvegye tudna mit mesélni...
Szóval a dohányzás tiltása nem alkotmányellenes. A dohányzás mások mellett az az alkotmányellenes mivel a dohányzó korlátoza a nemdohányzó ember egészséges környezethez való jogát.
Szóval a dohányzás tiltása nem alkotmányellenes. A dohányzás mások mellett az az alkotmányellenes mivel a dohányzó korlátoza a nemdohányzó ember egészséges környezethez való jogát.
Walter Melone 2008.02.29. 09:11:46
Tessék megnézni Skandináviát! Ott ezeket a szabályokat már rég bevezették. Alig dohányzik valaki náluk.
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.02.29. 09:14:59
Rékuc - ha többen így gondolkodnának, hamarabb megoldódna ez az ügy. Igen, nevelni kell, betartatni a szabályokat, ám amíg a nép azt látja a média jóvoltából, hogy választott vezetői sem tartják be az általuk megszavazott törvényeket (Répássy Róbert nyilatkozta „Nem gondolom, hogy a képviselőtársaimat a törvényre hivatkozva kellene meggyőznöm, hogy ne dohányozzanak a tilosban, inkább azt szoktam mondani, hogy engem zavar”)addig kiába bármilyen törvény.
De ha már itt tartunk, amit az EU eldönt és szorgalmaz, azt mi magyarok szigorúbban szabályozzuk, nehogy má' ne itt legyen a példa!
Alkoholt sem lehet közterületen fogyasztani, aztán mennyire van betartva?
De ha már itt tartunk, amit az EU eldönt és szorgalmaz, azt mi magyarok szigorúbban szabályozzuk, nehogy má' ne itt legyen a példa!
Alkoholt sem lehet közterületen fogyasztani, aztán mennyire van betartva?
Rékuc · http://fika.blog.hu 2008.02.29. 09:15:33
Walter Melone
ez nem teljesen így van. Skandináviában régesrég ciki a dohányzás, és az egészséges életmód a divat (megspékelve egy elképesztő környezettudatossággal, de az már más téma). Ennek hatására hoztak egyre több antidohány-törvényt, hogy az egyre nagyobb többségbe kerülő nemdohányosok érdekeit védjék.
Tehát nem a jogszabály szülte a nemdohányzást, hanem fordítva.
ez nem teljesen így van. Skandináviában régesrég ciki a dohányzás, és az egészséges életmód a divat (megspékelve egy elképesztő környezettudatossággal, de az már más téma). Ennek hatására hoztak egyre több antidohány-törvényt, hogy az egyre nagyobb többségbe kerülő nemdohányosok érdekeit védjék.
Tehát nem a jogszabály szülte a nemdohányzást, hanem fordítva.
Max 2008.02.29. 09:16:58
En kemeny dohanyos. Tudom, ronda szokas. = ) A szabalyzast helyenvalonak tartom, de nem feltetlen ilyen eszkozokkel, es szinten. Szerintem ez eleg durva korlatozas, es ez csak a kezdet.
Megertem hogy karos, es a kornyezetre is, de sajnos, amit elfeljtenek sokan ennel sokkal tobb sokkal karosabb anyag kerul/van a levegoben.
Megertem hogy karos, es a kornyezetre is, de sajnos, amit elfeljtenek sokan ennel sokkal tobb sokkal karosabb anyag kerul/van a levegoben.
Hypofx 2008.02.29. 09:18:19
Bar az alkoholt tiltanak igy mennyivel tobb ember eletet tette teszi nap mint nap tonkre csaladok gyerekek....de azt valamiert mindenutt lehet.
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.02.29. 09:20:41
Max - igen, ez egy boszorkányüldözés.
cigi.blog.hu/2008/02/13/szmog_vs_cigi
cigi.blog.hu/2008/02/13/szmog_vs_cigi
fikára fikát 2008.02.29. 09:22:17
Szerintem seholse dohányozzál. Ha meg mindenki leszokik méghamarabb oldódik meg ez a probléma.
Rékuc · http://fika.blog.hu 2008.02.29. 09:22:46
Valljuk be, bármennyire csúnya szokás, a cigarettázás nem az első számú közellenség, ami az egészségkárosítást illeti. Szerintem a dohányzás elviselhetőbbé tétele csakis az emberi kulturáltságon múlik, és sajnos ezt nem lehet törvényekkel szabályozni.
Zozo 2008.02.29. 09:23:52
A blog írója a dohányipar fizetett provokátora.
Vegyétek már észre, ez a báb parancsra írja ezeket, félnek attól, hogy a törvények óriási bevételtől fosztja majd meg.
A dohányzás egy abnormális káros szenvedély, betegséget okozhat mindenkinek aki a füstüt szívja. A kávéval, alkohollal összehasonlítása csak a szellemi fogyatékosok számára értelmes felvetés.
Szomorú hogy az Index még asszisztál is ehhez a provokációhoz, ezzel erkölcsileg bűnrészessé vált.
Vegyétek már észre, ez a báb parancsra írja ezeket, félnek attól, hogy a törvények óriási bevételtől fosztja majd meg.
A dohányzás egy abnormális káros szenvedély, betegséget okozhat mindenkinek aki a füstüt szívja. A kávéval, alkohollal összehasonlítása csak a szellemi fogyatékosok számára értelmes felvetés.
Szomorú hogy az Index még asszisztál is ehhez a provokációhoz, ezzel erkölcsileg bűnrészessé vált.
AI 2008.02.29. 09:24:08
Csak ennyit fűznék hozzá: www.kepfeltoltes.hu/view/080229/DSC00158_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Tudom... jöhetne a kutyaszaros, mekis zacsis, stb.
Tudom... jöhetne a kutyaszaros, mekis zacsis, stb.
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.02.29. 09:24:48
A skandinávoknál is vannak idegborzoló dolgok
cigi.blog.hu/2008/02/07/a_sved_pelda
cigi.blog.hu/2008/02/07/a_sved_pelda
peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.02.29. 09:27:44
Yesssss!
1. igenis a cigi sokkal több embert öl meg, mint az alkohol, akkor is, ha a közlekedési baleseteket is számoljuk (miért ne tennénk), bár a Mont Blanc-alagót tüzét is egy kidobott csikknek tudták be a nyomozás végén.
2. éljen skandinávia
3. nocigivel értek egyet: "A dohányzás mások mellett az az alkotmányellenes mivel a dohányzó korlátoza a nemdohányzó ember egészséges környezethez való jogát."
4. A munkaképességet max. ideiglenesen gátolja - senki sem cigisnek születik.
1. igenis a cigi sokkal több embert öl meg, mint az alkohol, akkor is, ha a közlekedési baleseteket is számoljuk (miért ne tennénk), bár a Mont Blanc-alagót tüzét is egy kidobott csikknek tudták be a nyomozás végén.
2. éljen skandinávia
3. nocigivel értek egyet: "A dohányzás mások mellett az az alkotmányellenes mivel a dohányzó korlátoza a nemdohányzó ember egészséges környezethez való jogát."
4. A munkaképességet max. ideiglenesen gátolja - senki sem cigisnek születik.
Laciii 2008.02.29. 09:33:31
Nem, ez nem boszorkányüldözés.
Csak megint kezdődik az egymásra mutogatás. Igen, vannak súlyosabb problémák is, de szinte mindennél vannak súlyosabb problémák, szóval amig a gyilkosokat nem kapják le addig a pedofilokkal nem is kell foglalkozni?
Kéretik nem megsértődni, hanem elgondolkodni.
Csak megint kezdődik az egymásra mutogatás. Igen, vannak súlyosabb problémák is, de szinte mindennél vannak súlyosabb problémák, szóval amig a gyilkosokat nem kapják le addig a pedofilokkal nem is kell foglalkozni?
Kéretik nem megsértődni, hanem elgondolkodni.
SzocsO 2008.02.29. 09:37:13
Mivel tudom, hogy szenvedélyem egészségügyileg káros másokra, szó nélkül és fejet hajtva hajtok végre minden utasítást, amire nemdohányzó embertársaim kérnek (jómagam is a leszokás határán állok). De lehajtott fejem leplezi elnéző mosolyom is, amellyel azon görcsös, kapálódzó, hisztérikus erőfeszítésüket jutalmazom, hogy a gyilkos bűzrudacska minél előbb tűnjön el a földfelszínről.
Srácok, mindenféle magyarázkodás nélkül, be kell látni: ESÉLYTELEN.
Senki nem akarja kipróbálni, milyen az ha a Föld egyharmada bekattan a nikotinhiánytól : )
Virágozna a cigicsempészet, ami eddig az államkasszába ment, abból a cigiseftelők építenek villákat. Jó, ez így nagyon durva megfogalmazás, de nem hiszem, hogy túl messze állnék a valóságtól : )
Srácok, mindenféle magyarázkodás nélkül, be kell látni: ESÉLYTELEN.
Senki nem akarja kipróbálni, milyen az ha a Föld egyharmada bekattan a nikotinhiánytól : )
Virágozna a cigicsempészet, ami eddig az államkasszába ment, abból a cigiseftelők építenek villákat. Jó, ez így nagyon durva megfogalmazás, de nem hiszem, hogy túl messze állnék a valóságtól : )
fikára fikát 2008.02.29. 09:38:08
persze előbb mindenki hagyja abba a piázást, a kólaiszogatást, a kávézást, a károsanyag kibocsájtást, és majd annak utána a cigisek is megfontolják, hogy esetleg tényleg nem füstölögnek tovább. hiszen ez egy huszadrangú probléma.
duma 2008.02.29. 09:38:11
oké, nem gyújthatnak rá közterületen, csak a saját autójukban. De fogja -e valaki ellenőrizni, hogy az ablakok mind fel vannak -e húzva?
Ja, és levédetem a legújabb, általam kitalált bizniszt. Füstölj velünk! Csak egy buszra van szükség, ami el sem indul a megállóból, ám aki felszáll, egy menetjegy áráért rágyújthat. Akinek nincsen pénze cigire, az meg a busz levegőjéből slukkolhatna jó mélyeket, ezzel kielégíthatné a nikotin éhségét, és másod-hasznosításként szűrné a levegőt...
Rékuc · http://fika.blog.hu 2008.02.29. 09:38:21
AI: no igen, ez az a bizonyos neveltetés/kultúra kérdése. Ezt a világ összes törvénye sem fogja belenevelni az emberekbe.
Amúgy meg maximális riszpekt az utcaseprőknek, akik hajnalok hajnalán késő estig, hóban-fagyban-kánikulában takarítják el az ilyen prosztó tirpákok szemetét az utcákról. Ez az a munka, amit én sose tudnék csinálni, nem azért, mert többre tartom magam, hanem mert egy félnap után üvöltve tépném le a szemetelők fejét.
Amúgy meg maximális riszpekt az utcaseprőknek, akik hajnalok hajnalán késő estig, hóban-fagyban-kánikulában takarítják el az ilyen prosztó tirpákok szemetét az utcákról. Ez az a munka, amit én sose tudnék csinálni, nem azért, mert többre tartom magam, hanem mert egy félnap után üvöltve tépném le a szemetelők fejét.
ovR 2008.02.29. 09:42:04
a szabályozás tényleg kemény, de szerintem helyénvaló. a dohányzás az a sport, amivel nem csak magadat, hanem a környezetedet is károsítod, mert a füst nem személyre szóló. és ez a lényeg. míg egy kávé vagy némi alkohol elfogyasztása alapvetően semmilyen hatással nincs a környezetre, addig egy dohányzó füstjéből óhatatlanul kap a környezete, attól függetlenül, hogy zárt vagy nyílt helyen van.
a dohányosokat tolerálom, ill. úgy rongálják magukat, ahogy akarják, viszont másokra tekintettel kell lenniük és elsősorban nekik, mert ők azok, akik egészségre káros dolgot művelnek.
az intézkedésnek további haszna AI által belinkelt képben keresendő, mivel a dohányosok nagy hányada nem tekinti szemétnek a csikket...
a dohányosokat tolerálom, ill. úgy rongálják magukat, ahogy akarják, viszont másokra tekintettel kell lenniük és elsősorban nekik, mert ők azok, akik egészségre káros dolgot művelnek.
az intézkedésnek további haszna AI által belinkelt képben keresendő, mivel a dohányosok nagy hányada nem tekinti szemétnek a csikket...
mad 2008.02.29. 09:44:22
Még a buszmegállókat kéne belevenni
jeffspender 2008.02.29. 09:45:24
ne lehessen bagózni az utcán mert büdös, büdösebb mint az autók.
SzocsO 2008.02.29. 09:47:20
Ja, ez a skandináv cigizés mennyire ciki nem tudom, egy párszor voltam arrafelé rövid időre, úgyhogy nincs rálátásom, de a viking kölykök mindig szanaszét tarháltak cigiért, és a felnőtt korosztály akikkel kapcsolatba léptem(főként tanárok voltak, zeneiskolákból), is blázolt rendesen.
Traktorka 2008.02.29. 09:48:07
Hát, sajnos én csak pártolni tudom az ilyesmit. Bagózz otthon! Baromi egyszerű...
Kedvencem az, amikor leszállunk a hévről és már a 2,0 m belmagasságú aluljáróban azonnal 50-en rágyújtanak. Szerintetek mi lesz ott 2 percen belül? Úgy érzem magam, mint egy lebújban, és a hányinger kerülget. Miért kell nekem a más bagószagát szagolnom? Nem pampogni kell: otthon kell bagózni.
Kedvencem az, amikor leszállunk a hévről és már a 2,0 m belmagasságú aluljáróban azonnal 50-en rágyújtanak. Szerintetek mi lesz ott 2 percen belül? Úgy érzem magam, mint egy lebújban, és a hányinger kerülget. Miért kell nekem a más bagószagát szagolnom? Nem pampogni kell: otthon kell bagózni.
elisabetta 2008.02.29. 09:51:24
amint az összes szemetelő/kutyakakit összeszedni képtelen emberre ilyen büntetést kiszabnak, és amint eltűnik minden részeg, másokat inzultáló ember az utcákról/terekről/perkokból, én sem fogok rágyújtani közterületen. azt hiszem a következő néhány millió (amíg bele nem fulladunk a szemétbe) évben nem lesz problémám a tiltással... egyszerűen nevetséges ez a fajta tiltás. amíg valaki lusta ahhoz, hogy elsétáljon 2 métert a kihelyezett kukáig. "szeretem", mikor a legvéresebb szájú "ne dohányozz" aktivista arra hivatkozik, hogy a süst árt a gyermekének illetve rossz példával járunk elől, és ezután egy laza csuklómozdulattal hajítja el a használt zsebkendőt. nem gyújtok rá emberek közelében, buszmegállóban arrébb sétálok, a csikket kidobom vagy a dobozba visszateszem. én odafigyelek másokra, tőlük is elvárnék némi toleranciát. nem értem, hogy miért fáj bárkinek, hogy a 10kocsiból álló IC szerelvényen van egy dohányzó kocsi. egyértelmű, hogy oda a dohányosok kérnek jegyet. !DE én speciel akkor sem gyújtok rá, ha észreveszem, hogy a közelemben valamilyen oknál fogva ülnek nemdohányzók is. inkább arrébb telepszem. én is toleráns vagyok, egy kis türtelmet talán elvárhatnék. (és megjegyzem a dohányzókocsikban eddigi tapasztalataim szerint megfelelően működik a légcsere, sosincs füstfelhő)
mellesleg mióta bevezették Itáliában, hogy az éttermekben nem lehet dohányozni, azóta mindenki a bejárat előtt füstöl, mint a gyárkémény...
hülye emberek mindkét táborban vannak, nem hiszem, hogy épelméjű dohányos kihajítaná a csikket az autóból pl és direkt a kisgyerekek orra alá fújná a füstöt. ennyi.
mellesleg mióta bevezették Itáliában, hogy az éttermekben nem lehet dohányozni, azóta mindenki a bejárat előtt füstöl, mint a gyárkémény...
hülye emberek mindkét táborban vannak, nem hiszem, hogy épelméjű dohányos kihajítaná a csikket az autóból pl és direkt a kisgyerekek orra alá fújná a füstöt. ennyi.
_szakács_ 2008.02.29. 09:52:09
nem az a baj, hogy az utcán bagózol hanem, hogy tulok módon teszed
ugyanis fogalmad sincs róla, milyen az, amikor egy nemdohányos megy mögötted, és kénytelen szívni a füstöd
nem azt mondom, hogy hordj visszapillantó tükröt, csak úgy károsítsd a saját egészséged, hogy közben az enyémet nem károsítod
ezt nem vagytok hajlandók felfogni a nagy puffogások közepette
szarok arra, mennyit, hol, hogyan szívsz a lényeg az, hogy nekem ne kelljen szívnom veled a füstödet
ja és átvitt étteremben (copyright Bornai Tibor) se kelljen szívnom a passzív dohányzás miatt
ugyanis fogalmad sincs róla, milyen az, amikor egy nemdohányos megy mögötted, és kénytelen szívni a füstöd
nem azt mondom, hogy hordj visszapillantó tükröt, csak úgy károsítsd a saját egészséged, hogy közben az enyémet nem károsítod
ezt nem vagytok hajlandók felfogni a nagy puffogások közepette
szarok arra, mennyit, hol, hogyan szívsz a lényeg az, hogy nekem ne kelljen szívnom veled a füstödet
ja és átvitt étteremben (copyright Bornai Tibor) se kelljen szívnom a passzív dohányzás miatt
Manyizga (törölt) 2008.02.29. 09:53:16
A dohányosok nem értik meg, hogy a nyílt utcán füstölés is zavaró annak, aki pl. mögötte-mellette halad pár lépésnyire. Hihetetlen. Pedig még az értelmesebbje is azzal jön, hogy csak ott gyújt rá, ahol mást nem zavar. Ez pedig csak otthon/kijelölt helyen/100 méteren belül nincs nemdohányzó lehet megvalósítani... Máshol zavaró.
0xFFFF 2008.02.29. 09:54:52
Ez itt magyarország ? Ja, akkor hiába tiltják, nem köll betartani ! Katona Béla/Kuncze Gábor....Horváth Ágnes is megmutatta a parlamentben, hogy - amint azt már Lenin is megmondta - Leszarni, leszarni, leszarni.
HKai 2008.02.29. 09:55:25
Hát, emberek, végigolvasva a kommenteket bizarr és ijesztő az, amit látok. Nem gondoljátok, nagy antidohányosok, hogy csöppet a végletek felé húztok a hozzászólásaitokkal? Dögöljön meg minden dohányos, és 4000 féle vegyszer, és polónium, meg miegymás?
Ez szerintem csöppet sarkított vélemény. Igen, én is dohányos vagyok, de szeretném letenni. De az, hogy ha rágyújtok egy cigire a szabad ég alatt, nem eredményezi rögtön azt, hogy a mellettem álló azonnal holtan esik össze. Korlátozom vele az egészséges élethez való jogát? Ha betiltják, hogy dohányozzak, azzal korlátozzák az egészségtelen élethez való jogomat. Nevezhető ujjal mutogatásnak, de mindaddig, amíg azt olvassuk, hogy az ország - és főként Budapest - légszennyezettsége sokadjára lépte át a megengedett szintet, és az illetékesek csak tagadnak (pedig még az év elején vagyunk), addig én csak annyit mondok: Tiltsuk be az autókat!
Minden harmadik vélemény már-már fasiszta indulatokat tükröz a hozzászólások közt. Először csak a "rohadt bagósok", aztán meg a Dunába lövés?
Ahogy elhangzott: Nem gyújtok rá óvodában, iskolában, étteremben, hivatalban, rendelőben, stb stb. De ha az intézményekben a kijelölt dohányzóhelyeket is megszűntetik, az már nevetséges lesz. A munkahelyemen a kijelölt dohányzó egy negyedik emeleti tetőterasz. Ott kinek ártok a füsttel saját magamon kívül?
Ez szerintem csöppet sarkított vélemény. Igen, én is dohányos vagyok, de szeretném letenni. De az, hogy ha rágyújtok egy cigire a szabad ég alatt, nem eredményezi rögtön azt, hogy a mellettem álló azonnal holtan esik össze. Korlátozom vele az egészséges élethez való jogát? Ha betiltják, hogy dohányozzak, azzal korlátozzák az egészségtelen élethez való jogomat. Nevezhető ujjal mutogatásnak, de mindaddig, amíg azt olvassuk, hogy az ország - és főként Budapest - légszennyezettsége sokadjára lépte át a megengedett szintet, és az illetékesek csak tagadnak (pedig még az év elején vagyunk), addig én csak annyit mondok: Tiltsuk be az autókat!
Minden harmadik vélemény már-már fasiszta indulatokat tükröz a hozzászólások közt. Először csak a "rohadt bagósok", aztán meg a Dunába lövés?
Ahogy elhangzott: Nem gyújtok rá óvodában, iskolában, étteremben, hivatalban, rendelőben, stb stb. De ha az intézményekben a kijelölt dohányzóhelyeket is megszűntetik, az már nevetséges lesz. A munkahelyemen a kijelölt dohányzó egy negyedik emeleti tetőterasz. Ott kinek ártok a füsttel saját magamon kívül?
arszon 2008.02.29. 09:55:28
Kissé nevetséges, és szemforgató, ahogy a cigit egyesek ellenzik. Tiltsuk be, kiabálják, majd beülnek a kocsijukba és hazahajtanak 2 sarokkal odébb. Engem az autók zavarnak, ahogy pöfögik az orrom alá a füstjüket, de mivel az kényelmes, senki el nem hagyná az istennek se. De legalább van egy réteg, akit lehet szidni, meg lehet kárhoztatni az egészségrombolásért, régi jó szokás szerint. De van még javaslatom: tiltsuk be a betonfúrót halláskárosodásért, tiltsuk be a levélégetést a telkeken. Szép új világ.
Walter Melone · http://waltermelone.blog.hu 2008.02.29. 09:57:48
SzocsO 2008.02.29. 09:47:20
Nem tudom merre jártál Svédországban, de ott snüsst használnak többnyire. Dohányozni tényleg nem menő, és borzasztó drága dolog náluk.
Többnyire csak a bevándorlók szívják a cigit.
Nem tudom merre jártál Svédországban, de ott snüsst használnak többnyire. Dohányozni tényleg nem menő, és borzasztó drága dolog náluk.
Többnyire csak a bevándorlók szívják a cigit.
AI 2008.02.29. 10:01:36
'Kai, Arson: nem, nem kell betiltani. Ésszel kéne élni és kész. Van autóm, de attól még tudok tömegközlekedni autózás helyett, le tudom állítani a motort dugóban, nem megyek rá a dohányosok lábára és főként nem jövök ilyen dedós érvvel, hogy miért ne autózzak, ha más ugyis cigizik. Szánalom.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.29. 10:06:03
közterületen való cigizés egyik alfaja:
fika.blog.hu/2007/11/22/reggeli_morcossagok_ii
fika.blog.hu/2007/11/22/reggeli_morcossagok_ii
Walter Melone · http://waltermelone.blog.hu 2008.02.29. 10:07:09
Egy igennel sokat spórolhatsz!
IGEN leszokom a dohányzásról!
:DDDDD
IGEN leszokom a dohányzásról!
:DDDDD
SzocsO 2008.02.29. 10:07:22
Melone,
Dániában és Svédben voltam, azt nem tudom mi az a snüss, de mint említettem, helybeli tanárok szívták, a srácok meg tőlünk kértek folyton, tehát a miénket szívták (jó tetű drága náluk, úgyhogy otthonról vittünk, persze : ). Lehet, hogy nem elterjedt, csak saját tapasztalat, persze nem kell messzemenő következetetéseket levonni belőle : ) persze a tanár is lehet bevándorló meg a gyerek is, nem tudom. Csak amit láttam.
Ja, biztos nagyon ntisza arrafelé minden, de egy pár cigicsikket minden utcából össze tudtam volna szedni. Jó, nem egy konténerre valót : )
Dániában és Svédben voltam, azt nem tudom mi az a snüss, de mint említettem, helybeli tanárok szívták, a srácok meg tőlünk kértek folyton, tehát a miénket szívták (jó tetű drága náluk, úgyhogy otthonról vittünk, persze : ). Lehet, hogy nem elterjedt, csak saját tapasztalat, persze nem kell messzemenő következetetéseket levonni belőle : ) persze a tanár is lehet bevándorló meg a gyerek is, nem tudom. Csak amit láttam.
Ja, biztos nagyon ntisza arrafelé minden, de egy pár cigicsikket minden utcából össze tudtam volna szedni. Jó, nem egy konténerre valót : )
HKai 2008.02.29. 10:08:45
AI, a szabályt erősítő kivétel vagy. Az autós, aki képes tömegközlekedni.
index.hu/politika/belfold/budapest/0201szmg/
csak ennyit mondok.
index.hu/politika/belfold/budapest/0201szmg/
csak ennyit mondok.
chabba (törölt) 2008.02.29. 10:09:03
Szerintem meg sehol ne lehessen dohányozni, ahol olyan embernek is szívnia kell a mérget, aki nem akarja. Ilyen hely pl. az utca, a munkahely, a várótermek, stb.
Hozzáteszem, azt nem pártolom, hogy a szórakozóhelyeken is tiltsák a dohányzást, mert indokolatlanul korlátozza a szórakozóhely tulajdonosának jogait. Csupán annak volna helye, hogy a szórakozóhely, amennyiben dohányzó szórakozóhelyként kíván üzemelni, köteles legyen kiírni a bejáratnál egy 5m X 3m-es táblán, hogy ez egy dohányzó szórakozóhely és a helyiségben történő tartózkodás súlyosan károsítja az egészséget, rákot okoz, megöli a magzatokat, stb. Továbbá a dohányzó szórakozóhely köteles lenne a levegőcserélést és a szigetelést akként megoldani, hogy füst semmilyen körülmények között ne juthasson ki a helyiségból (pl. mindenhol dupla zsilipajtók, nem nyitható ablakok, nagy kapacitású légszűrő-levegőcserélő berendezések, stb. - talán ezek költségei okán sokan inkább nemdohányzó szórakozóhellyé válnának). A szabályokat akár a legkisebb mértékben be nem tartó helyeket pedig első alkalommal 10 millióra büntetni, másodjára pedig végleg bezárni.
Így a szórakozóhely szabadságjogai csupán az indokolt mértékben lennének korlátozva, miközben a nemdohányosok szabadságjogai sem sérülnek, hiszen el tudják kerülni ezeket a helyeket, illetőleg előre tudni fogják, hogy milyen rizikót vállalnak, ha bemennek.
Hozzáteszem, azt nem pártolom, hogy a szórakozóhelyeken is tiltsák a dohányzást, mert indokolatlanul korlátozza a szórakozóhely tulajdonosának jogait. Csupán annak volna helye, hogy a szórakozóhely, amennyiben dohányzó szórakozóhelyként kíván üzemelni, köteles legyen kiírni a bejáratnál egy 5m X 3m-es táblán, hogy ez egy dohányzó szórakozóhely és a helyiségben történő tartózkodás súlyosan károsítja az egészséget, rákot okoz, megöli a magzatokat, stb. Továbbá a dohányzó szórakozóhely köteles lenne a levegőcserélést és a szigetelést akként megoldani, hogy füst semmilyen körülmények között ne juthasson ki a helyiségból (pl. mindenhol dupla zsilipajtók, nem nyitható ablakok, nagy kapacitású légszűrő-levegőcserélő berendezések, stb. - talán ezek költségei okán sokan inkább nemdohányzó szórakozóhellyé válnának). A szabályokat akár a legkisebb mértékben be nem tartó helyeket pedig első alkalommal 10 millióra büntetni, másodjára pedig végleg bezárni.
Így a szórakozóhely szabadságjogai csupán az indokolt mértékben lennének korlátozva, miközben a nemdohányosok szabadságjogai sem sérülnek, hiszen el tudják kerülni ezeket a helyeket, illetőleg előre tudni fogják, hogy milyen rizikót vállalnak, ha bemennek.
arszon 2008.02.29. 10:09:20
AI: ja, hogy ez szánalom. Miért van szerinted egyre több asztmás, allergiás, tüdőbeteg? Csak a cigitől, ugye. A szegények, akik, kénytelenek beszívni az utcán mások cigifüstjét. Számomra ez a nevetséges. A naaagy egészségvédelem. Ez olyan, mintha a felmelegedést azzal próbálnád megakadályozni, hogy betiltod a hajlakk használatát. Szerintem ennél átfogóbb problémáról van szó. Ezért azt gondolom, hogy a cigisekre való mutogatás éppen most "trendi", majd jön helyette más.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.29. 10:13:39
arszon basszus
igen, be kell tiltani a freonos hajlakkot, a harmincéves IFA-t és még sok minden mást. Ha minden ilyennél arra hivatkozol, hogy 'de ez csak egy a sok közül', sose jutsz előbbre.
Amúgy én borzasztóan örülnék cigimentes szórakozóhelyeknek, mert nem csak hogy nem szeretem a dohányfüstöt, nem is bírom. Ezt viszont tényleg csak totális tiltással lehetne létrehozni, mivel önszántából egyik kocsma-étteremtulaj sem mondana le a dohányosok által hozott profitról.
igen, be kell tiltani a freonos hajlakkot, a harmincéves IFA-t és még sok minden mást. Ha minden ilyennél arra hivatkozol, hogy 'de ez csak egy a sok közül', sose jutsz előbbre.
Amúgy én borzasztóan örülnék cigimentes szórakozóhelyeknek, mert nem csak hogy nem szeretem a dohányfüstöt, nem is bírom. Ezt viszont tényleg csak totális tiltással lehetne létrehozni, mivel önszántából egyik kocsma-étteremtulaj sem mondana le a dohányosok által hozott profitról.
HKai 2008.02.29. 10:16:11
Rékuc, ezzel egyetértek. Szórakozóhelyen én sem gyújtok rá. (kocsmában igen, de az más tészta)
Walter Melone · http://waltermelone.blog.hu 2008.02.29. 10:16:18
A snüss az egy kis "zacskó" dohány. kb akkora mint egy kockacukor. Kerek dobozban árulják. Na, ezt teszik a fogyínyükhöz, és így abból kioldódik némi nikotin. Ezzel tudták leszoktatni az országot a dohányzásról még a hetvenes évek végén, nyolcvanas évek elején. Azóta ugyanolyan kultúrája lett mint előzőleg a dohányzásnak volt. De például ezt sem illik szétbobálni (köpködni) az utcán.
SzocsO 2008.02.29. 10:21:20
Egyre kevesebb szórakozóhelyen tudok rágyújtani : )
Fura, de tényleg így van.
Fura, de tényleg így van.
arszon 2008.02.29. 10:21:48
Rékuc: igen, be lehetne tiltani mindent, és ezzel vissza is térnénk a középkorba, mert otthon süthetnéd a kenyeredet, vegyszer mentes kertedből szedhetnéd a paradicsomot hozzá. A gyógyszerekről nem is beszélve. Sajnos, a civilizáció magával hozott egészségtelen dolgokat is, melyek a kényelmed velejárói. Ezekeől senki nem mondana le szívesen. Arról már nem is beszélve, hogy az EMBER mindig is használt tudatmódosító, élvezeti cikkeket. Ezeket kieberudalni nem lehet, akárhogy is próbálkoznak, ezt tudomásul kell venni. Attól, hogy együtt élünk, egy társadalomban, vannak dolgok, amiket el kell viselnünk. Mindenkit zavar valami. Engem a szomszéd hétvégi barkácsolása, téged a cigifüst.
Egyébként vannak szórakozóhelyek, és éttermek, ahol nem lehet rágyújtani.
Egyébként vannak szórakozóhelyek, és éttermek, ahol nem lehet rágyújtani.
AI 2008.02.29. 10:23:57
Arson, igazad van, tényleg. Cigizzen aki és ott ahol csak akar, dobja szét a csikket, hiszen az autósok ugye..! Autozzon mindenki szabadon, mert hát más is kutyát szarat, nem? Senki se szedje fel a kutyája szarát mert más is eldobja a szemetét. Minek ne dobná el a szemetet, amikor a szomszéd is freonos spray-t használ?
Azért én nem haragszom, kívánom, hogy mielött egymás szarában elsüllyedünk egymásra mutogatva, az utolsó slukkod egy cigifüstös lehessen.
Azért én nem haragszom, kívánom, hogy mielött egymás szarában elsüllyedünk egymásra mutogatva, az utolsó slukkod egy cigifüstös lehessen.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.29. 10:25:33
Urrrrk a snus az még egy gusztustalan találmány... (amúgy évszázados hagyománya van) amikor szétmállik a tubákadag a juzer felsőajka fölött és a sötét tubáklé a kis szálkákkal együtt csorog le a fogai közé, na azt a látványt nem kívánom senki emberfiának. Remélem Magyarországon soha nem honosodik meg.
(ja és szájüregrák)
(ja és szájüregrák)
HKai 2008.02.29. 10:30:13
AI, ismét a végleteket vázoltad.
A kutyás igenis szedje össze a kutyája termékét.
A szemetet igenis a kukába.
Az aeroszolt ki a forgalomból,
A dohányos pedig legyen figyelemmel másokra is.
A magyar ember egyik sajnálatos tulajdonsága, hogy a jogaival tisztában van, a kötelességeit pedig valahogy mindig elfelejti.
A kutyás igenis szedje össze a kutyája termékét.
A szemetet igenis a kukába.
Az aeroszolt ki a forgalomból,
A dohányos pedig legyen figyelemmel másokra is.
A magyar ember egyik sajnálatos tulajdonsága, hogy a jogaival tisztában van, a kötelességeit pedig valahogy mindig elfelejti.
arszon 2008.02.29. 10:30:33
AI: ezt mondtam volna? Lehet, hogy kicsit félreértesz. Nem a bunkóságot propagálom, hanem a tiltsukkiacigit mindenhonnan hozzáállást kérdőjeleztem meg. Azokról beszélek, akik lazán sétálnak nap mint nap az Oktogon, de nem az autók, hanem a cigi ellen kampányolnak, mert az jaj de egészségtelen, meg fúj de büdös. Ez röhejes, szerintem. Nem attól fogsz rákot kapni, hogy az utcán Józsi bácsi rádfújta a füstöt, míg elhaladsz mellette. Szórakozóhelyeken egyre kevésbé lehet, közintézményekben egyáltalán nem, stb. Ismétlem, az utcai betiltásról beszéltem.
Walter Melone · http://waltermelone.blog.hu 2008.02.29. 10:32:38
Rékuc · fika.blog.hu 2008.02.29. 10:25:33
És egyébként nem is finom...
Nem szabad megvárni míg kiszakad!
És egyébként nem is finom...
Nem szabad megvárni míg kiszakad!
pirosalma 2008.02.29. 10:34:36
AI 2008.02.29. 10:01:36
Rékuc · fika.blog.hu 2008.02.29. 10:13:39
Maximálisan egyetértek!!!
Tök hülyeség jönni az autózással meg egyéb egészségre káros dologgal jönni.
Én pl nem dohányzom, nem is szeretem a cigifüstöt, és azt aki kulturálatlanul cigizik. Utálok másokat előzgetni gyalogosan, csak hogy ne kelljen beszívnom azt, amit kiereget.
Viszont minden másban is odafigyelek a környezetemre, és nem kerül nagyon sokba. Olyan autót vettünk, ami kis CO2 kibocsátású (nem benzinzabálót). Szelektíven gyűjtöm a szemetet, nem is dobálom el. És sorolhatnám. Szóval ne jöjjünk a környezetvédelemmel, mert ezen felül én füsttel sem szennyezek.
Majd ha minden dohányos hasonlóképpen él, nem dobálja el a csikket szanaszét, kocsiból árokba pl, meg a sínek közé, és toleráns a nemdohányzókkal szemben: nem gyújt rá nemdohányzók mellett, különösképp kismamák és gyerekesek mellett, akkor pampogjon!
Rékuc · fika.blog.hu 2008.02.29. 10:13:39
Maximálisan egyetértek!!!
Tök hülyeség jönni az autózással meg egyéb egészségre káros dologgal jönni.
Én pl nem dohányzom, nem is szeretem a cigifüstöt, és azt aki kulturálatlanul cigizik. Utálok másokat előzgetni gyalogosan, csak hogy ne kelljen beszívnom azt, amit kiereget.
Viszont minden másban is odafigyelek a környezetemre, és nem kerül nagyon sokba. Olyan autót vettünk, ami kis CO2 kibocsátású (nem benzinzabálót). Szelektíven gyűjtöm a szemetet, nem is dobálom el. És sorolhatnám. Szóval ne jöjjünk a környezetvédelemmel, mert ezen felül én füsttel sem szennyezek.
Majd ha minden dohányos hasonlóképpen él, nem dobálja el a csikket szanaszét, kocsiból árokba pl, meg a sínek közé, és toleráns a nemdohányzókkal szemben: nem gyújt rá nemdohányzók mellett, különösképp kismamák és gyerekesek mellett, akkor pampogjon!
pirosalma 2008.02.29. 10:37:04
Ja, és nem arról van szó, hogy attól kapunk spec rákot, hogy passzívan szívjuk a füstöt, hanem hogy kurvára idegesítő, zavaró, írtó büdös: egyszóval rühellem!
HKai 2008.02.29. 10:41:19
Akkor pampogok, pirosalma.
Kezdem azt érezni, hogy itt a szabályt erősítő kivételek vitája kezd kibontakozni.
Nem dohányzom tömegben, buszmegállóban sem, nem dobom a csikket el az utcán, mivel ezért vannak a kukákon csikktartó tégelyek. Ha gyerekkel, vagy nagy pocakkal jönnek a közelembe, akkor a cigarettával arrébb megyek.
A hozászólásodból ítélve Te pedig azon kultúrált autósok táborába tartozol, aki környezettudatosan alacsony CO2 kibocsátású autóval jár.
Bár a szelektív hulladékgyűjtésnek sok értelmét nem látom, mióta tudom, hogy a begyűjtéskor úgyis egybe öntik a szelektív gyűjtők tartalmát.
Kezdem azt érezni, hogy itt a szabályt erősítő kivételek vitája kezd kibontakozni.
Nem dohányzom tömegben, buszmegállóban sem, nem dobom a csikket el az utcán, mivel ezért vannak a kukákon csikktartó tégelyek. Ha gyerekkel, vagy nagy pocakkal jönnek a közelembe, akkor a cigarettával arrébb megyek.
A hozászólásodból ítélve Te pedig azon kultúrált autósok táborába tartozol, aki környezettudatosan alacsony CO2 kibocsátású autóval jár.
Bár a szelektív hulladékgyűjtésnek sok értelmét nem látom, mióta tudom, hogy a begyűjtéskor úgyis egybe öntik a szelektív gyűjtők tartalmát.
arszon 2008.02.29. 10:42:37
pirosalma: mi az, hogy minden dohányos? Ez a baj, hogy a dohányost, mint olyat, sokan egyformának tekintik. Jelentem, nem vagyunk egyformák, mint, ahogyan te sem vagy egyforma a többi autóssal, mint ahogy azt felvázoltad. Ez a betiltósdi nem vezet sehova, ahogy azt láthatjuk pl. a drogok kérdésében. Szabályozni, persze, lehet, de betiltani nem, vagy legalábbis nincs értelme.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.29. 10:43:07
Helyesbítenék: nem öntik egybe. Ez urban legend, valamint remek magyar kifogás, hogy ne vegyük a fáradságot a szelektív hulladékgyűjtésre.
Továbbá érdekes, hogy az ilyen blogokon csakis és kizárólag kulturáltan dohányzó, tömegből félrevonuló emberek léteznek... akkor a sok paraszt aki a tömött megállóban a képembe fújja a füstöt, vajon hol van? :P
Továbbá érdekes, hogy az ilyen blogokon csakis és kizárólag kulturáltan dohányzó, tömegből félrevonuló emberek léteznek... akkor a sok paraszt aki a tömött megállóban a képembe fújja a füstöt, vajon hol van? :P
HKai 2008.02.29. 10:44:50
árkot ásnak.
(rékuc, személyes tapasztalat, láttam, amikor egybe öntötték, számomra nem urban legend. mint ahogy a színes - áttetsző üvegeket a kartonnal, és a műanyag flakonokkal együtt..)
(rékuc, személyes tapasztalat, láttam, amikor egybe öntötték, számomra nem urban legend. mint ahogy a színes - áttetsző üvegeket a kartonnal, és a műanyag flakonokkal együtt..)
pirosalma 2008.02.29. 10:44:54
'Kai 2008.02.29. 10:41:19
arszon 2008.02.29. 10:42:37
Bocs, jogos, nem akartam általánosítani, csak ilyenkor mindig felmegy bennem a pumpa!:)
arszon 2008.02.29. 10:42:37
Bocs, jogos, nem akartam általánosítani, csak ilyenkor mindig felmegy bennem a pumpa!:)
arszon 2008.02.29. 10:45:51
Rékuc: meg ahogy itt csak környezettudatos, szelektív hulladékgyűjtők, keveset autózók vannak.:)
pirosalma 2008.02.29. 10:47:07
Szeretném, ha a többség (dohányos) hasonlóképp gondolkodna, érstd kulturált dohányzás, akkor talán nem lenne ekkora feszültség a két tábor között.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.29. 10:48:02
érdekes, hogy milyen sok ember látta személyesen, ahogy egybeöntik, pedig a hulladékfeldolgozó telepre nem lehet ám csak úgy besétálni :D
amúgy a hulladékszállító autók rekeszre vannak felosztva, ezért tűnhet úgy, hogy egybeöntik.
A szelektív hulladékban óriási biznisz van, ma már nem érné meg 'egybeönteni'
de ez már nagyon off, elnézést a kikanyarodásért :)
amúgy a hulladékszállító autók rekeszre vannak felosztva, ezért tűnhet úgy, hogy egybeöntik.
A szelektív hulladékban óriási biznisz van, ma már nem érné meg 'egybeönteni'
de ez már nagyon off, elnézést a kikanyarodásért :)
HKai 2008.02.29. 10:49:15
Pirosalma, ezzel szintén egyet értek.
De olyan ez, mint a politika (amibe nem akarok belefolyni), lehet tüntetni, lehet vitázni, de ebben az országban, ilyen mentalitás mellett soha semmi nem fog megváltozni.
Viszont, ha van egy biztos és olcsó és hatékony módszeretek, állok elébe, és leszokom a dohányzásról. (előre szólok, kitartásom nincs hozzá)
De olyan ez, mint a politika (amibe nem akarok belefolyni), lehet tüntetni, lehet vitázni, de ebben az országban, ilyen mentalitás mellett soha semmi nem fog megváltozni.
Viszont, ha van egy biztos és olcsó és hatékony módszeretek, állok elébe, és leszokom a dohányzásról. (előre szólok, kitartásom nincs hozzá)
pirosalma 2008.02.29. 10:50:16
Rékuc az offra: én is így tudom. Meg ezzel a gondolkodással könnyű a felelősséget elhárítani.
HKai 2008.02.29. 10:51:39
Rékuc, nem mondtam, hogy a feldolgozó telepen láttam, valóban az autóba öntötték egyben. De arról nem tudtam, hogy rekeszekre van osztva. De tényleg nagyon off. Maradjunk a vitánál, olyan jól beindult :)
pirosalma 2008.02.29. 10:56:11
Aszem az első pedig az akaraterő a leszokáshoz. Anyukám is cigizik sajna, de ő tipikusan akaratgyenge és nem látja be, hogy mennyire árt magának, meg nekem, hogy látnom kell az egészségkárosítását...
HKai 2008.02.29. 10:58:45
Ok, akaraterő az megvan, csak a kitartás nincs.
Valami használhatóbb tanács?
'Kérjen segítséget a leszokáshoz! Kérdezze meg háziorvosát, gyógyszerészét'
-háziorvos reakciója: Vegyen valami tapaszt.
Hát sokat foglalkozik ő vele, hisz ő is dohányos.
Valami használhatóbb tanács?
'Kérjen segítséget a leszokáshoz! Kérdezze meg háziorvosát, gyógyszerészét'
-háziorvos reakciója: Vegyen valami tapaszt.
Hát sokat foglalkozik ő vele, hisz ő is dohányos.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.29. 11:00:29
'Kai
Apukám huszonöt éven át erős dohányos volt. A lakásunkban vastagon állt a cigifüst, szobanövényeink nem is voltak, mert mind elpusztult :D és valami irtó erős békebeli szörnyűséget szívott ráadásul.
Aztán egyik napról a másikra leszokott. Mindenféle módszer, tapasz, rágó, gyógyszer és herbatea nélkül. Az hajtotta, hogy a cigin megspórolt pénzt is hazaküldheti a családjának.
Exemnek pedig összeomlott a tüdeje és a kórházban látta a betegtársain, hogy hova vezet a dohányzás. Ő is úgy szokott le egyik napról a másikra, hogy egyetlen napig sem hiányzott neki a cigi.
Szóval szerintem csak motiváció kell.
Apukám huszonöt éven át erős dohányos volt. A lakásunkban vastagon állt a cigifüst, szobanövényeink nem is voltak, mert mind elpusztult :D és valami irtó erős békebeli szörnyűséget szívott ráadásul.
Aztán egyik napról a másikra leszokott. Mindenféle módszer, tapasz, rágó, gyógyszer és herbatea nélkül. Az hajtotta, hogy a cigin megspórolt pénzt is hazaküldheti a családjának.
Exemnek pedig összeomlott a tüdeje és a kórházban látta a betegtársain, hogy hova vezet a dohányzás. Ő is úgy szokott le egyik napról a másikra, hogy egyetlen napig sem hiányzott neki a cigi.
Szóval szerintem csak motiváció kell.
pirosalma 2008.02.29. 11:00:31
Az a baj, hogy itt Mo-on a mentalitással van a gond.
Senki nem érzi felelősnek semmiért magát, így rohad el szépen az országunk, ha nagyon pesszimistán szemlélem.
Pedig annyira egyszerű dolgokkal minden jobb lehetne (na ez az idealista énem:D).
Akkor szomorodtam el igazán, amikor egy számomra intelligensnek tűnő bölcsésztársam azt mondta, hogy ő magasról tesz a környezetvédelemre. Kicsit lehidaltam.:(
Na ez is lassan off lesz! :)
Senki nem érzi felelősnek semmiért magát, így rohad el szépen az országunk, ha nagyon pesszimistán szemlélem.
Pedig annyira egyszerű dolgokkal minden jobb lehetne (na ez az idealista énem:D).
Akkor szomorodtam el igazán, amikor egy számomra intelligensnek tűnő bölcsésztársam azt mondta, hogy ő magasról tesz a környezetvédelemre. Kicsit lehidaltam.:(
Na ez is lassan off lesz! :)
arszon 2008.02.29. 11:02:04
'Kai: én erősen fontolgatom ezt az elektromos cigit, mert továbbra is dohányozhatok, amit szeretek (vessetek meg), de mégsem szívom be a sok trutyit, és másokra meg egyáltalán nem káros.
Hallottál már róla?
Hallottál már róla?
pirosalma 2008.02.29. 11:02:42
Igen, ez a motiváció a biztos pont.
Sokan nézik a pénzügyi oldalát is.
Egyik barát házaspár egy hónapon keresztül befőttesüvegbe rakta a pénzt, amit addig cigire költöttek.
Hó végén vettek belőle egy csomó könyvet! :D Simán leszoktak.
Sokan nézik a pénzügyi oldalát is.
Egyik barát házaspár egy hónapon keresztül befőttesüvegbe rakta a pénzt, amit addig cigire költöttek.
Hó végén vettek belőle egy csomó könyvet! :D Simán leszoktak.
HKai 2008.02.29. 11:04:01
Már így is eléggé offolunk, tehát szerintem már nem gond. Kivitáztuk magunkat, most jöhet az egyetértés.
Amit szintén írtam már, az országban a mentalitással van gond, az emberek a jogaikkal tisztában vannak, a kötelességükkel pedig valahogy elfelejtenek érvelni.
Egymásra mutogatás, a felelősök keresése, és a nemtörődömség, az önzés jellemzi kis társadalmunkat.
Amit szintén írtam már, az országban a mentalitással van gond, az emberek a jogaikkal tisztában vannak, a kötelességükkel pedig valahogy elfelejtenek érvelni.
Egymásra mutogatás, a felelősök keresése, és a nemtörődömség, az önzés jellemzi kis társadalmunkat.
HKai 2008.02.29. 11:05:46
arszon: azt hiszem rémlik valami,de így nem tudom pontosan, miről írsz. Link van?
Rékuci, pirosalma: motiváció kellett volna, ha már más nem, valóban a pénzügyi oldala. majd kipróbálom.
Rékuci, pirosalma: motiváció kellett volna, ha már más nem, valóban a pénzügyi oldala. majd kipróbálom.
arszon 2008.02.29. 11:07:33
HKai 2008.02.29. 11:14:42
Ez a tukmálós marketing kicsit emlékeztet a Teleshopra. Olyan szinten, hogy meginogtam a hatékonyságát tekintve.
arszon 2008.02.29. 11:18:08
He-he. Igen, a stílusa nem a legmeggyőzőbb. Én egyszer kipróbáltam, nem pont olyan, mint a cigi, de tudod, megmarad a kézmozdulat, meg nikotin is van benne, szóval ezért. Még én is gondolkodom rajta.
HKai 2008.02.29. 11:21:55
nem a kézmozdulatért, nem a csikk elnyomásáért, nem a bűzért, vagy a füstért dohányzom. talán a nikotin miatt és a szeánsz miatt.
szeretem a szivarral járó előkelő megnyugvást, vagy a vízipipával járó előkészületet, és a relaxáló szeánszt, annak illatos füstjét, és a hangulatot.
szeretem a szivarral járó előkelő megnyugvást, vagy a vízipipával járó előkészületet, és a relaxáló szeánszt, annak illatos füstjét, és a hangulatot.
arszon 2008.02.29. 11:26:27
Akkor minek leszokni? Vízipipa meg szivar, gondolom, otthon. Ott még lehet, egy darabig.:))
ficcs-a-ficcs · http://osszesmultimonnyonle.blog.hu 2008.02.29. 15:35:19
Azért látom érdemes volt azt a "rengeteg" energiát beleölnöm az írásba... :)
Mivel meg is lettem szólítva, nemsokára reagálok is...
uff
Mivel meg is lettem szólítva, nemsokára reagálok is...
uff
Blacky 2008.03.01. 15:22:56
Áááhhh...
Ezt a sok baromságos végletes hülyeséget amit itt összehordtatok. Nem volt cukrom az összess hozzászólást végigolvasni, a felénél már nem bírtam tovább.
Én dohányzom. Hogy hogyan? A tömegközlekedési megállókban akkor gyújtok rá, ha azzal nem zavarok másokat (méterekre eltávolodom a "tömegtől". Az elszívott csikket arra kialakított helyre dobom/rakom/helyezem/nyomom el. Nem dobálom a sínek mellé, útpadkára, járdára stb. Ha elmennek mellettem az utcán átveszem a másik kezembe.
Ha mindenki megközelítőleg így viselkedne, nem tartanánk ott, ahol. A probláma megoldását én nem abban látnám, hogy tiltsuk ki mindenhonnan a dohányosokat. Nem egy kocsmát(!!) ismerek, ahol már évekkel ezelőtt (amikor még nem volt így felfújva a dolog) megoldották ezt a kérdést. Kialakítottak fallal elválaszott dohányzó részt. Van ahol ez működik még nálunk is. Akkor miért nem működhetne mindenhol? Miért kell minden intézményben és az utcán is betiltani a dohányzást? Csikkek az utcán? Mi lenne ha több, erre alkalmas szemetest helyeznének el az utcákon? Van, amikor percekig kell sétálnom a városban, mire kidobhatom a csikket. Persze, hogy a lustábbja így a földre dobja.
Vagy legyen. Tiltsák meg. De akkor ugyanezzel a lendülettel foglalkozzanak minden más környezet- és egészségkárosító hatást kiváltó dologgal. Alakítsanak ki kutyasétáltatókat (mert amennyi eddig van az nevetséges), és aki nem ott sétáltatja kis kedvencét, az bünti. Vessenek ki még több adót vagy bármit az autókra, mert kicsit nevetséges és felháborító, hogy sokan a sarki közértbe is azzal mennek egy liter tejért. Vessenek ki nagyobb adót a hajlakkokra. Legyen több közteres az utcákon és büntessenek nagyokat a papirzsepit vagy csokipapirt elhullajtó egyedeken. Esetleg tiltsuk meg a papirzsebkendő, meg minden egyéb használatát az utcán, ami után szemét keletkezhet. Kíváncsi lennék ezeknek hányan örülnének és hányan támogatnák.
Most mindenki a cigivel van elfoglalva. És azzal ki foglalkozik, hogy nem tudod szegény gyerekedet levinni sétálni, mert a kipufogók egy az egybe a babakocsi magasságába lökik a sok szart. Nem tudom levinni focizni vagy télen szánkózni, mert minden tizedik lépésnél kutyaszarba lépünk. Nem tudom megmutatni milyen a patak, mert tele van dobálva szeméttel.
Ez a tipikus "leszarjuk, majd ha már nagy a szar akkor kapkodunk" gondolkodás. Csak egy kicsit kéne ráfordítani, és neveléssel, a gyerekek foglalkozásával, "helyek" és "eszközök" kialakításával/kihelyezésével sokminden megelőzhető, megváltoztatható lenne.
Bocs, hogy hosszú voltam, de kicsit unom már az ilyen gondolkodásmódot.
Ezt a sok baromságos végletes hülyeséget amit itt összehordtatok. Nem volt cukrom az összess hozzászólást végigolvasni, a felénél már nem bírtam tovább.
Én dohányzom. Hogy hogyan? A tömegközlekedési megállókban akkor gyújtok rá, ha azzal nem zavarok másokat (méterekre eltávolodom a "tömegtől". Az elszívott csikket arra kialakított helyre dobom/rakom/helyezem/nyomom el. Nem dobálom a sínek mellé, útpadkára, járdára stb. Ha elmennek mellettem az utcán átveszem a másik kezembe.
Ha mindenki megközelítőleg így viselkedne, nem tartanánk ott, ahol. A probláma megoldását én nem abban látnám, hogy tiltsuk ki mindenhonnan a dohányosokat. Nem egy kocsmát(!!) ismerek, ahol már évekkel ezelőtt (amikor még nem volt így felfújva a dolog) megoldották ezt a kérdést. Kialakítottak fallal elválaszott dohányzó részt. Van ahol ez működik még nálunk is. Akkor miért nem működhetne mindenhol? Miért kell minden intézményben és az utcán is betiltani a dohányzást? Csikkek az utcán? Mi lenne ha több, erre alkalmas szemetest helyeznének el az utcákon? Van, amikor percekig kell sétálnom a városban, mire kidobhatom a csikket. Persze, hogy a lustábbja így a földre dobja.
Vagy legyen. Tiltsák meg. De akkor ugyanezzel a lendülettel foglalkozzanak minden más környezet- és egészségkárosító hatást kiváltó dologgal. Alakítsanak ki kutyasétáltatókat (mert amennyi eddig van az nevetséges), és aki nem ott sétáltatja kis kedvencét, az bünti. Vessenek ki még több adót vagy bármit az autókra, mert kicsit nevetséges és felháborító, hogy sokan a sarki közértbe is azzal mennek egy liter tejért. Vessenek ki nagyobb adót a hajlakkokra. Legyen több közteres az utcákon és büntessenek nagyokat a papirzsepit vagy csokipapirt elhullajtó egyedeken. Esetleg tiltsuk meg a papirzsebkendő, meg minden egyéb használatát az utcán, ami után szemét keletkezhet. Kíváncsi lennék ezeknek hányan örülnének és hányan támogatnák.
Most mindenki a cigivel van elfoglalva. És azzal ki foglalkozik, hogy nem tudod szegény gyerekedet levinni sétálni, mert a kipufogók egy az egybe a babakocsi magasságába lökik a sok szart. Nem tudom levinni focizni vagy télen szánkózni, mert minden tizedik lépésnél kutyaszarba lépünk. Nem tudom megmutatni milyen a patak, mert tele van dobálva szeméttel.
Ez a tipikus "leszarjuk, majd ha már nagy a szar akkor kapkodunk" gondolkodás. Csak egy kicsit kéne ráfordítani, és neveléssel, a gyerekek foglalkozásával, "helyek" és "eszközök" kialakításával/kihelyezésével sokminden megelőzhető, megváltoztatható lenne.
Bocs, hogy hosszú voltam, de kicsit unom már az ilyen gondolkodásmódot.
BéBé 2008.03.02. 06:26:22
Úristen, mennyi komment. A legtöbbet már nézni is sok, úgyhogy olvasni meg sem próbáltam.
Én nem hiszem, hogy egy dohánygyárnak fizetett bábra lenne szüksége, hogy ilyen blogot létrehozzon, ez azért elég nagy hülyeség...
Egyébként én is dohányos vagyok.
A városközpontokban való utcándohányzást talán nem is hülyeség betiltani, de nem az egészségkárosító hatása miatt, hanem mert tiszta csikk a járda mindenütt. Ha 10 méteres körzetben nincs kuka, én sem viszem percekig magammal a csikket, de tegye a szívére a kezét minden dohányos, és mondják hogy ők nem dobják el...
Viszont a munkahelyi nemdohányzást hatalmas baromságnak tartom. Jelöljenek ki dohányzáhelyet valami olyan helyen, ahol minimális a jövés-menés, és ahová a nemdohányzóknak nem bemenniük, ha nem akarnak. De egy dohányzó ember cigi nélkül nem bír ki 8 órát ébren, az tuti. És a nikotinnak elég kemény elvonási tünetei vannak, nulla közelébe redukálja a munkavégzési képességet. Leszokni meg nem fognak ezért a bagósok. Én sem. Mert nem akarok. Mert én szeretek dohányozni. Nem kell erre propagandaszöveget írni, hogy mit hogyan károsít bennem, meg rövidül az életem, mert TUDOM, TISZTÁBAN VAGYOK VELE. Csak nem érdekel. Ha már kitalálták a nagykorúság fogalmát, akkor ne állambácsi döntse már el, hogy mire verem el a pénzem meg az egészségem, cigire, avagy piára... Majd amelyiket jobban szeretem.
A nemdohányzóknak meg abban van igazuk, hogy őket zavarja a füst, miért kéne elviselniük? Teljesen igazuk van. Erre találták ki már baromi régen a vonatokon a dohányzó/nemdohányzó kocsit, éttermekben a dohányzó/nemdohányzó termeket, ésatöbbi. Ezekkel mi volt a baj? Miért akarják ezeket is megszüntetni?
Én nem hiszem, hogy egy dohánygyárnak fizetett bábra lenne szüksége, hogy ilyen blogot létrehozzon, ez azért elég nagy hülyeség...
Egyébként én is dohányos vagyok.
A városközpontokban való utcándohányzást talán nem is hülyeség betiltani, de nem az egészségkárosító hatása miatt, hanem mert tiszta csikk a járda mindenütt. Ha 10 méteres körzetben nincs kuka, én sem viszem percekig magammal a csikket, de tegye a szívére a kezét minden dohányos, és mondják hogy ők nem dobják el...
Viszont a munkahelyi nemdohányzást hatalmas baromságnak tartom. Jelöljenek ki dohányzáhelyet valami olyan helyen, ahol minimális a jövés-menés, és ahová a nemdohányzóknak nem bemenniük, ha nem akarnak. De egy dohányzó ember cigi nélkül nem bír ki 8 órát ébren, az tuti. És a nikotinnak elég kemény elvonási tünetei vannak, nulla közelébe redukálja a munkavégzési képességet. Leszokni meg nem fognak ezért a bagósok. Én sem. Mert nem akarok. Mert én szeretek dohányozni. Nem kell erre propagandaszöveget írni, hogy mit hogyan károsít bennem, meg rövidül az életem, mert TUDOM, TISZTÁBAN VAGYOK VELE. Csak nem érdekel. Ha már kitalálták a nagykorúság fogalmát, akkor ne állambácsi döntse már el, hogy mire verem el a pénzem meg az egészségem, cigire, avagy piára... Majd amelyiket jobban szeretem.
A nemdohányzóknak meg abban van igazuk, hogy őket zavarja a füst, miért kéne elviselniük? Teljesen igazuk van. Erre találták ki már baromi régen a vonatokon a dohányzó/nemdohányzó kocsit, éttermekben a dohányzó/nemdohányzó termeket, ésatöbbi. Ezekkel mi volt a baj? Miért akarják ezeket is megszüntetni?